Yaşam tarzınızı değiştirmeden kilo verin

Diyet yaparken illa ki belirli kurallara uymak zorunda değilsiniz. Yaşam tarzınıza göre size uygun bir diyet listesi ile kilo kaybetmeniz mümkün. Nasıl mı?

Herkesin sürekli söylediği belirli şeyler vardır. Mesela;

1. Akşam 6 dan sonra yemek yemeyin

2. Sabah 7 de mutlaka kahvaltı yapmanız gerekir

3. Vejeteryan birine sağlıklı beslenme için mutlaka et tüketmelisin denmesi

4. Mide rahatsızlığı olan birisine ödem atman için mutlaka detoks yapman, her öğün mutlaka salata tüketmen gerekli denmesi

5. Diyette tatlı asla yiyemezsin   gibi gibi …

Sıraladıkça sonu gelmeyen kurallar malesef halk dilinde son zamanlarda çok yaygınlaşmakta.

Diyete uyum için önemli olan sizin düzeniniz (başka kronik bir hastalık olmadıkça), siz abartmadıktan sonra diyet her şeyi barındırabilmektedir. Eğer istediklerinizi görüşmelerinizde diyetisyeninize belirtip ona uygun bir diyet listesi düzenlendikten sonra hem diyete uyum süreniz uzar hem de kalıcı ve mutlu kilo kayıpları gözlemlersiniz.

Kalıcı kilo kaybı için bu konu çok önemlidir. Çünkü hangi besinden ne   kadar yemeniz gerektiğini öğrenip, o besini tükettiğinizde o  gün neleri sınırlandırmanız/tüketmemeniz gerektiğini öğrendiğinizde kilolarınız kalıcı olarak kaybolacaktır.

Mutlaka duraksamalar, takılmalar olabilir ama siz kararlı olup pes etmedikçe kilolarınızda kolaylıkla kaybolacaktır.

Peki motivasyonumu yüksek tutmak için neler yapmalıyız?

1.Öncelikle vücudunuzu tanımanız gerekir. Bazı besinler sizi daha çabuk acıktırabilir veya bazı besinler sizde şişkinlik, sindirim problemleri yaratabilir. Siz vücudunuzu dinledikçe nelerin sizin için daha iyi olduğunu fark edeceksiniz.

2. Kendinize hedefler belirleyin. Mesela kendinize daha küçük beden kıyafetler alın ve göz önüne çıkarın ve o kıyafetlerin içerisine girebileceğiniz zamanı hayal edin ve daha da azimle diyetinize devam edin.

3. Vücudunuzu dinleyin. Herkese sürekli ara öğünler yapmak iyi gelmeyebilir. Ara öğün şartı koymayın vücudunuz ne zaman acıkırsa o zaman tüketin.

4.Daha çok hareket edin. Birçoğunuz aslında hareketsiz olduğunuz için kilo aldığınızı düşünüyor olabilirsiniz. O zaman hemen harekete başlayın ve başaracağınızı kendinize kanıtlayın.

5. Kendinize yasaklar koymak sizi çok zorluyorsa yasaklar koymayın. Canınızın çektiği şeylerden 1 çatal alın tadına bakın ama her gün bunu tekrarlamayın.

6.Sindirimi kolaylaştırabilmek için akşam yemeyi bıraktığınız saatten ortalama 10-12 saat sonrasında kahvaltı yapmaya çalışın. Vücuda sindirmesi ve dinlenmesi için biraz  süre tanıyın.

7.Su içmeyi asla unutmayın. Günde kilogram başına 30 ml su tüketiniz.

8. Kendinizi kısıtlamayın kaçamak gününüz olsun. Herkesin en sevdiği şeydir kaçamak günleri. Diyetisyeniniz ile görüşüp kendinize uygun kaçamaklar belirleyin.

9. Ve en önemlisi mutlu olmak !!! Siz mutlu olduğunuz sürece kilolarınız gider. Eğer diyeti kendinize eziyet haline getirirseniz zaten kilo kaybınız çok zor olacaktır. Kendinizi mutlu hissettiğiniz şeyleri yapmaktan asla vazgeçmeyin.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Dilara İsmailoğlu Kaim - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Adapazarı Akşam Haberleri Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Adapazarı Akşam Haberleri Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Adapazarı Akşam Haberleri Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Adapazarı Akşam Haberleri Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.