Amazon'un 1,4 milyar dolarlık satın alma planı iptal oldu

Amazon'un robot süpürge üreticisi iRobot'u 1,4 milyar dolara satın alma planı Avrupa Birliği engeline takıldı. İki şirket, AB'nin karşı çıktığı anlaşmanın iptal olduğunu duyurdu.

Haber  Merkezi
Haber Merkezi Tüm Haberleri

Avrupa Birliği'nin (AB), Amazon'un iRobot satın alımına engel olma planlarını daha önce sizlerle paylaşmıştık.

AB, bir süredir Amazon'un 1,4 milyar dolarlık iRobot satın alma teklifini engellemeye çalışıyordu.

E-ticaret devi Amazon, akıllı ev ürünleri portföyüne iRobot'u eklemek istediğini 2022 Ağustos'unda duyurmuştu.

Avrupa Birliği, Amazon'un bu hamlesinin rekabet üzerinde olumsuz etkiler yaratacağını ileri sürüyor.

Anlaşma resmen iptal oldu

Amazon, Avrupa Birliği'nin karşı çıktığı robot süpürge üreticisi iRobot'u satın alma kararından vazgeçti.

Amazon ve iRobot'tan yapılan açıklamada, AB antitröst düzenleyicilerinin muhalefeti karşısında birleşme planının sona erdiği bildirildi.

Amazon, iRobot'u satın almak için önerdiği 1,4 milyar dolarlık teklifin Avrupa Birliği'nde yasal onay almasının önünde hiçbir yol olmadığını bildirdi.

Kararın duyurulmasının ardından iRobot hisseleri piyasa öncesi işlemlerde yüzde 15 düştü.

iRobot, maliyetleri azaltmak için önemli bir yeniden yapılanma planı da açıkladı. Şirket, iş gücünün yaklaşık yüzde 30'unu işten çıkaracağını ve Colin Angle'ın CEO'luk görevinden istifa ettiğini duyurdu.

Kaynak: En son haber

# yol

30 Oca 2024 - 10:57 - Teknoloji

Mahreç  Haber Merkezi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Adapazarı Akşam Haberleri Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Adapazarı Akşam Haberleri Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Adapazarı Akşam Haberleri Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Adapazarı Akşam Haberleri Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.