SON DAKİKA

Adapazarı Akşam Haberleri Gazetesi
reklam
İsmail Erken

NORMALİNİ GEÇTİK NOSTALJİSİ KALDI

NORMALİNİ GEÇTİK NOSTALJİSİ KALDI
Bu haber 05 Ekim 2019 - 9:00 'de eklendi ve kez görüntülendi.

 

Geçtiğimiz günlerde Sakarya Büyükşehir Belediyesi Çark Caddesi’ne nostaljik tramvay projesini açıkladı.  Başkan Yüce konu ile ilgili, “Bulvar ve Çark Caddesi’ndeki dükkanları giydireceğiz. Bulvardaki dükkanların önüne tente yaptıracağız. Tramvay Millet Bahçesi’nde son bulacak” ifadelerine yer vermiş.

Bir önceki gün de CADDER Başkanı Kemal Turgaç da gazetelerin köşe yazarları il bir araya gelip konu ile ilgili fikirlerimize danışıp kendi fikirlerini beyan etti. Kendisinin yıkılan lojmanlar ve askeriyenin yerine Çark Caddesi’nin devamı olacak bir yaşam alanı projesi var. Kulağa gayet hoş geliyor. Eğer dediği gibi uygulamaya alınırsa şehre güzel bir hava katacağının da kanaatindeyim.

Öncelikle şuna gelelim. Nostaljik Tramvay hattı şehirde ilk olacak. Peki, ilk olmalı mı?

Şehirde nostaljik tramvay hattından daha öncelikler olduğu kanaatindeyim.  Nostaljik tramvayın taşımacılık ve trafiği rahatlatmak açısından Sakarya’ya ne katacak onu tartışmalıyız. İki satırbaşında da Sakarya’ya pek bir katacağı kanaatinde değilim.

Eğer Çark Caddesi’ne değer katılmak isteniyorsa acil olarak bir otopark kazandırılmalı. Çark Caddesi’ne aracımızla geldiğimiz zaman etrafta 2-3 tur atmadan park yeri bulmanın mümkünatı yok.

Eğer şehre raylı sistem kazandırılacaksa çok daha öncelikli yer var. Eğim, bayır vesaire diyoruz. Eyvallah.

Korucuk Eğitim Araştırma Hastanesi – Valilik – Evren Mahallesi – Yazlık – Serdivan Spor Salonu – Serdivan AVM – Agora AVM – Millet Bahçesi arasında eğim ve bayır sorunu olmayan bir hattın trafik ve ulaşımın çok rahatlatacağı kanaatindeyim.

Ya da şöyle söyleyeyim, Sayın Ulaşım Daire Başkanım gelin bir gün saat 12.00 – 13.00 civarı Üniversite’den aşağı minibüs ile inmeye çalışalım. Eminim ki göreceğiz şehrin ulaşım önceliği Nostaljik tramvay değil.

Bakınız Eskişehir’in nüfusu öğrenciler ile birlikte bizde 100 bin daha az. Ama şehirde 8 farklı raylı sistem güzergahı var. Geçtiğimiz dönem şehirde ünlü bir laf vardı. “Potansiyel yok” diye. Aynı Ada Treni’nde de potansiyel olmadığı iddia ediliyordu. Ada Treni geri geldiğinde insanlar bilet almak için nasıl birbirleriyle yarışıyor hep beraber gördük.

Bu potansiyel ne bir türlü anlayamadım.

Yine geçtiğimiz dönemlerde ayakta yolcu alması yasak olan fakat tıka basa yolcu dolu olan minibüsün yolun kenarında Ulaşım Daire Başkanını görünce kenara yanaşıp selam verdiğini gördü bu gözler.

Yani geçmiş dönemden kalan bazı alışkanları yıkmak zaman alabilir.

Bu süreçte Başkan Yüce’nin etrafında kime güveneceğine karar vermesi şehrin kaderi olacaktır.

Saygılarımla.

 

Etiketler :
HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.

POPÜLER FOTO GALERİLER
SON DAKİKA HABERLERİ

İLGİLİ HABERLER
SON DAKİKA