Bugünkü yazımda ele almak istediğim konu tamamen farklı. Malum, koronavirüs bütün dünya için tehlike teşkil ederken ülkemiz içinde büyük bir soruna yol açıyor. Peki benim konuşmak istediğim konu ne? Algı yönetimi. Öncelikle belirtmek isterim ki algı yönetimini koronavirüs başlığı adı altında anlatacağım ama bu bir çok durum için kullanılıyor.

Algı yönetimi, ilk olarak Amerikan ordusu tarafından ortaya çıkarılan sonrasında da tarih boyunca geliştirilip evrilen bir yöntemdir.  Algı yönetimi, insanların bilinçlerine inip düşünce havuzuna dalar. Düşünceler  ise çok kolay bir şekilde empoze edilebilir.Yani diyeceğim o ki, şuan manipülasyonu konuşuyor olacağız. Amaç ise eldeki bilgi ve duygular vasıtasıyla kitlelerin duyularını ya değiştirmek ya da var olan durumu olduğundan farklı göstermektir.

GÜNAYDIN

İşte tam da gündemimiz, koronavirüsünü derinden ilgilendiren bir yöntem.  Hiç farkettiniz mi bilmiyorum ama Sayın Sağlık Bakanımız Fahrettin Koca, güncel sayıları açıklarken gösterdiği şema ve grafiklerde mavi renkler kullanılmış. Uyanmaya hazır mısınız? O halde devam ediyorum. Aslında durum çok ciddi ve bunu hepimiz biliyoruz. E bize gerçek olmayan şeylerde yansıtılmıyor. Ancak çok zekice bir yöntem izleniyor. Bu durumda da renklerin insan psikolojisi üzerinde büyük bir etkisi var olduğunu bir kez daha görüyoruz.

RENKLERİN PSİKOLOJİSİ

Mavi renk ise tahmin edersiniz ki, huzur ve sakinlik anlamına geliyor. Neden kırmızı ya da sarı değil? Sebebini anlamış olacaksınız ki, kırmızı ve sarı insan psikolojisi üzerinde alarm etkisi yaratıyor. Dikkat çekiyor ve panik duygularını bilinç yüzeyine çıkartıyor. İşte tam da bu noktada izlenmesi gereken noktayı zekice kavradılar. Şu dönemde özellikle, hedef kitlenin davranışlarını istenilen şekilde etkilemek, onların davranışlarını yönlendirmek en hakiki izlenmesi gereken yollardan biri.

ALGILAR VE BİZ

Peki o mavi şemalarla gösterilen ‘ölüm’ sayılarının ısrarla ‘ölüm’ adı altında verilmemesini farkettiniz mi? Biliyorum, biraz karışık geliyor gözünüze. Zaten bizlere de bu algı yaratılmak isteniyor. O zaman size şu soruyu sorayım. Vefat ya da hayatını kaybedenler ifadesi yerine ‘ölüm’ ifadesi kullanılsaydı daha öfkeli ve panik hisseder miydiniz? Eğer cevabınız evet ise tebrikler, algı yönetimi başarıyla sonuçlanmıştır(!) Aslında burada baktığımızda yanlış olan bir durum yok. Algı yönetimi dediğimiz olay sadece bu gibi kriz durumları için değil; reklam, dizi, film ve daha bir çok mecrada kullanılan bir durumdur. Bu olaylar olmadan önce, her şey son derece normal ilerlerken bile günlük hayatınızda gördüğünüz ve duyduğunuz çoğu şey sizi bir şeylere yönlendirdi. ‘Hayır efendim ne yönlendirmesi, ben yönlendirilemem!’ diyorsanız da eğer, algı yönetiminin sadece bilinçsiz değil bilinçli olarak da gerçekleşeceğini hatırlatmak isterim sevgili okuyucu. Gerekli aydınlanma yaşatıldığına göre sözlerimi noktalayacak bir kaç şey daha diyeceğim sizlere.

Yan yana 3 yol var önümüzde.  Bizlerse o yolların başında dikiliyoruz, e birini de seçmemiz gerekiyor. Bilincimizde binbir düşünce dönüyor. Dikkat edilmesi gereken unsur da o düşüncelerin sadece bize ait olmadığı. Ancak gel gör ki A kişisinin bir düşüncesi senin havuzuna dalmış, yüzüyor da yüzüyor. B unsuru da çoktan yerini edinmiş bilincinde.

Peki biz bu durumda ne yapacağız? Kendi kişisel algı yönetimimizi devreye sokacağız. Sağ mı sol mu yoksa irade yolu mu? Seçiminizde başarılar ve dirayet dilerim. Huzur ve sakinlikle kalın...

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Mürüvvet 2 ay önce

Yazılar etkileyici, akıcı????Merak uyandırmakta;araştırma yapmak ve daha çok okumaya teşvik ediyor. AFERİN, BAŞARILI OLMANDAN GURUR DUYDUM YEĞENİM????????

banner5

banner6