banner28

Bilindiği üzere Ada Treni Türkiye’deki tüm konvansiyonel hatlar ile birlikte pandemi öne sürülerek pasif duruma çekildi.

Ben de yaklaşık 7-8 gündür YHT’ler, banliyö trenleri ve koltuk mesafesi trenlere göre çok daha kısa olan otobüsler hizmet verirken, ‘neden konvansiyonel trenler hizmet vermiyor?’ diye maddi ve teknik bilgi almak için TCDD’ye ulaşmaya çalıştım ama ne fayda…

TCDD’ye telefon üzerinden ulaşmaya çalışıp derdimizi anlattığımızda; Ali, Veli’ye bağlıyor. Veli, Ayşe’ye Aktarıyor. Ayşe numaramızı alıp Fatma müsait olunca arayacağını söylüyor…

Ertesi gün yine aynı terane… Fatma, Mustafa’ya aktarıyor. Mustafa, Hüseyin’e... Sonra Hüseyin de Hasan’a…

En sonunda sorumuza mail aracılığı ile cevap verileceği söyleniyor. Birkaç gün sonra da aranıp, “Hangi gazete için istiyorsunuz?’ sorusuna muhatap oluyoruz. Verdiğimiz cevabın ardından da ne arayan oluyor ne soran…

Ben bir gazeteci olarak etik değerlerimden ödün vermeden haberimin muhatabına ulaşmayı, direkt kendisinden maddi bilgi almayı her yoldan denedim…

En sonunda da gazetemiz dün, “Korona tren mi seçiyor?” manşeti ile çıktı.

Haberimizin sonra hiç beklemediğim bir refleks Sn. Ali İhsan Yavuz’dan geldi.

Yavuz haberimize, ‘Gelişigüzel bazı eleştiriler sebebiyle tekrar ifade etmek istiyorum ki; ADA TRENİ çalızmazken HIZLI TREN seferlerinin yapılıyor olmasının sebebi, hızlı trene binen herkesin koltuğunun belli olması ve bir dolu bir boş bırakılarak yüzde elli doluluk oranıyla çalışabilmesidir. Diğer trenler de ise malesef bu imkan söz konusu değildir. Hızlı trenin aksine koltuğa göre bilet kesilemediği ve her durakta indi-bindi yapıldığı için MESAFE kuralı ihlal edilmektedir. Bu nedenle, sadece ADA TRENİ değil, Türkiye'deki tüm yolcu trenleri çalıştırılmamaktadır’ ifadeleri ile yanıt verdi.

Maddi hatalar ile dolu açıklamayı hayretle okudum.

Ada Treni’nin çalışmamasının sebebi herkesin koltuğunun yerinin belli olmayışı ve bir dolu bir boş gidemeyişiymiş…

Sn. Yavuz ve eşrafı Ada Trenini hiç kullandı mı bilmiyorum ama Ada Treninin bir müşterisi olarak şöyle açıklayayım;

Ben bilet alacağım zaman TCDD’nin internet sitesinden girip oturacağım yeri seçiyor ve biletimi öyle alıyorum. Ayrıca Ada Trenini tercih etmemdeki en büyük sebep de koltuk arası boşlukların otobüslere göre çok daha geniş ve rahat olması. 1.85 boyunda biri olarak ayaklarımı tamamen uzattığım zaman bile önümdekinin koltuğu ile aramda mesafe kalıyor…

Yani Hızlı Trenler gibi Ada Treni’nde de yüzde 50 boşluk bırakılıp herkesin yeri belli olabilir. Hızlı trenin aksine koltuğa göre bilet kesilemediğini Ali İhsan Yavuz’a kim söylediyse onun düşmanıdır.

İzmir Banliyö hattında tam 120 km. dolaşan 37 durak var. Evet, tam 37 durak! Madem durak fazlalığı bulaş riski doğuruyor, 37 duraklı banliyö hattı neden çalışıyor?

İstanbul – Gebze Marmaray durağında ise durak sayısı 43. Bu iki hattın ortak özelliği de kimin nereye oturduğu belli olmaması… Yani Ali İhsan Bey’in Ada Treninin çalışmaması konusunda ortaya attığı tezlerden biri…

Demek ki durağı çok olup şehir değiştiren ve kimin nereye oturduğu belli olmayan trenler de çalışabiliyormuş…

Bu bilgilerin ışığında benim TCDD’ye yönelttiğim sorulardan Ali İhsan Yavuz’a pay çıkartıp, Ali İhsan Bey’e bu bilgilerle açıklama yapmasına vesile olanların takkelerini önlerine koyması gerektiğini düşünüyorum.

Benim Ali İhsan Bey’den beklentim; Ada Treninin çalışmamasını maddi hatalarla dolu bilgilerle savunması değil de ‘Sakaryalının bu kadar istediği bir konuyu şehre nasıl kazandırırım’ diye düşünmesi yanından olurdu…

Eğer sosyal mesafeden bahsedeceksek Sakarya’da rastgele bir toplu taşıma aracına binelim ya da geçtiğimiz gün yasak olmasına rağmen Kocaeli’de yapılan malum düğünün görüntülerini beraber yorumlayalım…

Ada Treninin koltukları arasındaki sosyal mesafe hepsinden masum ve yüzde 50 doluluğa müsait…

Saygılarımla…

İLGİLİ HABERİ OKUMAK İÇİN TIKLAYINIZ

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
erenler 2 hafta önce

İsmail bey kardeşim seni takip ediyorum sezai beyden sonra kalemi güçlü ve araştırmayı bilen bir genç daha yetişiyor sakaryamda ama dikkatli ol derim ben...

Avatar
Vatandaş 2 hafta önce

İsmail bey haberlerinizi takip ediyorum ve sizi tebrik ediyorum kaleminiz çok sağlam araştırmalarınız çok iyi Sakarya da takip ettiğim tek gazetecisiniz.

Avatar
ak partili 2 hafta önce

genç kardeşim keşke bunları yazmadan ali ihsan beye kendin iletseydin. ben kendisinin şehir için mücadelesine şahidim. sizlerin de iyi niyetli olduğunuza inanıyorum ama maalesef siyasetçilere yanlış bilgiler gelebiliyor. hayırlı cumalar dilerim

Avatar
Hasan Candar 2 hafta önce

İsteseler getirirler. Tıklım tıklım dolmuşlarda risk yok da trende mi var?

banner5

banner6